Något som kan irritera mig!

Jag brukar inte lägga mycket energi på att gå runt och störa mig och irritera mig på folk men något som jag kan störa mig otroligt på så är det, det här med smittospridning. Visst, alla är snoriga under vintern men inte gult snor, inte hosta, feber, huvudvärk och halsont. Vi har inte det i allafall inte i våran familj. Jag vill inte få magsjuka för någon är så otroligt rastlös så de bara måste ut i affären dagen efter de legat hemma och kräkts. Jag vill inte att mina barn ska få feber bara för att någon annan förälder inte vill hålla sina barn hemma längre än absolut nödvändigt. Eller för att någon inte kan hålla sig hemma från jobbet, utan bara måste ju gå och smitta ner alla på arbetsplatsen så riktigt alla får känna på den senaste influensan! Sånt här kan störa ihjäl mig!! Medvetet gå omkring med smitta både hemma hos folk, på förskolan, på jobbet, i affären, bara för att de själva börjar bli lite rastlösa av att hålla sig hemma eller till bara uteaktiviteter som inte smittar lika mycket. Att de inte kan koppla av och bara vara hemma den där extra dagen eller dagarna för att bli ordentligt friska. Det är att inte ha någon som helst empati enligt mig. Sen kan man inte dra allt över en kant men i största allmänhet så kan man väl försöka tänka på folk i sin närhet? Att inte utsätta dem för samma skit man själv precis gått igenom?!

Var bara tvungen att få spy ut lite galla innan jag somnar, så här i förskylnings och magsjuketider. Tänk en extra gång innan ni åker till Willys och klämmer på alla tomater! (En parentes, men därav köper jag inte plocktomater särskilt ofta utan föredrar de plastförpackade)

/Tina 

Kommentarer
Postat av: Sofie

Håller med dig! magsjuka är bland det värsta man kan åka på, speciellt som småbarnsfamilj. Klart man håller sig hemma om man åkt på det eller om man bara kräkts en gång (man kan aldrig vara för försiktig när det kommer till sånt)...tycker man ju själv. Förkylda är ju alla så det har man ju mer överseende med. Fast har barnet/man själv feber eller är så förkyld att man är jätthängig då ska man ju också hålla sig hemma. Tänk om alla kunde tänka likadant då skulle inte hela vintern behöva vara en lång sjukdomsperiod!

Svar: Ja magsjuka är ju det absolut värsta! Men jag tycker i och för sig att man ska hålla sig hemma om man är förskyld med. Visst att man kan va lite snorig och gå till jobbet/förskola/träffa vänner men när det blir halsont, huvudvärk, rinnande ögon, hosta. Ja, då tycker jag man får hålla sig för sig själv tills man blir frisk! Jag vill inte få någon skit bara för någon annan inte har vett att stanna hemma. Som sagt, tänk om alla vore
Så kloka då kanske man skulle slippa bli sjuk stup i kvarten!
Tina

2013-12-01 @ 07:50:15 // URL: http://www.zouphie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0