Funderingar..

Vad härliga funderingar barn har alltså! Var i lekparken med Zeb i eftermiddags och kände mig plötsligt väldigt iakttagen av ett par tjejer i 5-6 årsåldern, hör att de börjar prata om graviditet osv. Rätt som det är kommer ena tjejen fram till mig och säger; - är du gravid? Öh, ja svarar jag. - varför är du gravid då? Fortsätter hon. Ja vad svarar man på det? Hann tänka miljoner tankar om att jag inte vill vara den som berättar om blommor och bin med henne och tillslut stammar jag fram; - för vi ville ha ett barn till och då måste man vara gravid först. -jaha, då har du ju två bebisar snart! Svarade hon och sprang iväg. Tänk vad okomplicerad världen är för dem. En fråga, ett svar, ja mer än så behövs inte.

/Tina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0