Lyx:)

Här har hela familjen just varit i kyrkan, vadan denna ära undrar ni? Jo, Zeb har haft avslutning med klapp och klang och den råkar vara just i kyrkan. Annars har jag nog bara varit i kyrkan vid skolavslutningarna och detta var faktiskt lite samma känsla. Kunde riktigt känna hur det sprätte i benen och man ville springa ut på sommarlov och vara bekymmersfri i nästan två månader! Tänk vilken lyx det hade varit..

På tal om lyx har jag duschat i lugn och ro medan barnen sov, har nog inte duschat länge och njutit sen Stella föddes. Underbart! Snacka om vardagslyx för en nybliven tvåbarnsmamma. Eddie hävdar ju bestämt att alla tvåbarnsmammor (och de som har fler barn naturligtvis) ser konstant slitna ut tills barnen är 15 år. Så för att försöka bevisa motsatsen har jag faktiskt lagt tid på att platta håret ordentligt också! Känner mig nästan som 16 år igen förutom att jag under tiden jag plattade håret inte stod och tänkte på hur många cider jag hade till kvällen, vilka killar som skulle med, vem som kunde tänkas köpa cigaretter utan tankarna gick snarare i banorna; vad ska vi äta till lunch när Zeb vaknar, hoppas jag hinner vika lite tvätt medan barnen sover och vi får inte glömma barnstolen när vi ska till Fam. Rehn/Palmkvist ikväll. Det händer trots allt ganska mycket under åren mellan 16-18 tills man är nästan 24 tydligen.. Eller kommer det kanske när man skaffar familj?! Jag längtar iallafall inte tillbaka till den tiden trots att det var ofantligt rolig tid:)

Nej, nu har mamman inte tid att sitta här längre. Ner i tvättstugan med detsamma!!
/Tina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0