Så där ja..

Så där ja, lite förnyning i bloggen igen. Nu kan ni följa min graviditet här till vänster också=) Och jag kan själv hålla lite bättre koll på vilken vecka jag är i också. Tycker verkligen graviditetsveckorna rusar iväg den här gången. Hoppas att de sista veckorna gör det med, för med Zeb var det såå segt efter vecka 30. Trodde aldrig han skulle komma!! Framför mig nu har jag min sista helt mammalediga vecka, sen börjar jag jobba. Bara 75% som tur är! Och framförallt bara 2 månader innan det är dags igen=) Är så glad att jag bara behöver jobba 75%, har ju jobbat heltid sen jag slutade skolan och det är verkligen INGET jag skulle vilja göra med småbarn hemma, man jobbar ju jämt! Men samtidigt tror jag att det är nyttigt att ha jobbat heltid en längre tid också, för man får verkligen förståelse för sin partner som jobbar 100% och man uppskattar så mycket att inte behöva jobba heltid om man gjort det en längre period. Hoppas att jag kan hålla mig på 75% tills barnen är i skolåldern i allafall, det blir att leva lite snålare så ska det nog gå det med. Med tanke på att jag levt det senaste året på mindre än 50% av min heltidslön så ska vi nog fixa detta också ett par år. Jag vet inte, men det känns som det är så kort tid som barnen är små och vill umgås med en jämt. Sen kommer de ränna på sportaktiviteter, leka hos kompisar stup i kvarten och då kan mamman i huset gå upp lite i tid igen.. Nu ska jag hälla upp en skål med ostsnacks (har ni smakat de nya ostskruvarna från OLW, farligt beroendefarmkallande kan jag lova!) och njuta framför tvn med min älskling. /Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0