Mår inte alls bra..

Känns som de senaste dagarna motarbetat min lilla familj hårt! Vet inte hur jag ska göra en lång historia kort men i allafall så skulle jag in och jobba måndag eftermiddag och heldag på tisdagen så Zeb han har varit hos mormor och morfar, som är så snälla och ställer upp! För hans del har det gått kanonbra. I söndags eftermiddag fick Zeb diarré men jag tänkte inte mycket på det, ibland har han ju det och sen har han lite tänder på g. På natten vakande han stup i kvarten och gallskrek, och innan jag fattade att han hade bajsat. Det hör ju liksom inte till vanligheterna att göra på natten men stackaren hade så ont i magen. Måndagen var Zeb som vanligt och vi klapp och klangade på förmiddagen och sen åkte jag och jobbade och Zeb var hos morfar. På måndags kvällen började Eddie få frossa och må dåligt, ja sen kom kräkandes som ett brev på posten! Sen låg den stackaren däckad hela tisdagen..

Inte nog med det så sov Zeb uruselt även denna natt och jag tror att jag kanske sov totalt 3 timmar den natten. Men bara upp vid halv sju för jag skulle ju jobba, på med kläder för mig och Zeb. Kolla till Eddie så han levde där han låg och hulkade i soffan, i med frukost i magen och sen skulle jag lite smidigt gå ut till bilen bärandes på Zeb, min väska, Zebs grejer som skulle med till mormor, och på toppen av detta min ganska stora gravidmage. Kliver ut på trappen och benen bara försvinner under mig! Studsar ner för hela trappen och allt jag tänker på är ju att Zeb inte ska skada sig. Vet inte hur jag bar mig åt men trillade på ryggen så fick på något vis fram Zeb framför mig så han skadade sig tack och lov inte! Nästa minne är hur jag ligger nedanför trappen med Zeb över mig och vet inte hur jag ska ta mig upp.. Eddie hörde ju allt där han låg i soffan så han kom utspringandes och hjälpte oss. Så idag kan jag knappt röra mig, har så förbaskat ont överallt i min kropp! Dessutom har Zebs och Eddies magsmitta kommit över mig idag. Har inte kräkts än men mår så illa..

Ja, så här hemma idag har vi inte varit katiga någon av oss idag! Zeb har fortfarande lite diarré, Eddie han börjar piggna till och jag kan inte röra mig för all värk i rygg, axlar, rumpa och sen magont och illamående på det! Ska krypa ner och hoppas på att allt släppt till i morgon. Som tur var så hade jag ett inbokat besök hos barnmorskan idag så kändes extra skönt att få veta att bebisen i magen mådde bra efter fallet den med!

/Tina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0