Myskväll..

Nu låter det på rubriken som att jag ska skriva om hur romantisk, mysig kväll jag och Eddie haft. Med tända ljus, god mat, gott vin och romantiken flödar i luften. Känner ni att jag är ironisk? Sanningen är att Zeb och jag har haft en underbar kväll med Micaela och Olli. Vi båda var gräsänkor med våra små barn ikväll så vi slog oss ihop och lagade mat och myste tillsammans=) Och det bästa är att det behöver liksom inte bli så avancerat, det gillar jag. Huvudsaken är att man ses liksom, barnen leker och tjuter om varandra och trötta blir de redan halv åtta med, men vad gör det? Härlig tid som småbarnsförälder<3 (och här är jag INTE ironisk, för det tycker jag!) Man ska verkligen ta vara på tiden när våra älsklingar vill va med mamma, för om bara några år är det kompisar och fritidsaktiviteter som gäller för glatta livet och då kommer en annan ha mycket tid själv igen. Tycker vi är lite dåliga på att uppskatta vardagen ibland men efter en sån här kväll så får det mig att känna mig så lycklig!

Bilder det tar jag ju en himla massa på Zeb jämt men dålig på att komma ihåg att ta på när hans kompisar är här, men här kommer lite bilder på hur våran vardag ser ut just nu;


Här går Zeb runt mest hela tiden, runt soffan, flyttar över till bordet, runt runt runt. När tror ni han vågar släppa? Han är väldigt stadig nu nämligen..(Eddie gick sina första steg när han var knappt 10 månader så brås han på pappa är det ju snart dags, shit!)


En dag vid middagen, skulle fota Zebs roliga frisyr men fick inte med det så bra. Men ser ni tofsarna över öronen? Så söt var han efter att han kletat potatis och torsk över hela sig! Har jag sagt att han vägrar bli matad på eftermiddagen när vi äter middag? Numera ska han minsann ha småbitar av det vi äter på sitt bord och äta själv. Tack gode så får jag fortfarande mata i honom frukt och gröt, och ibland lunch. Men middagen den ska intagas själv, så det så!


Leah var på besök en dag och körde runt Zebbis i gåvagnen!

/Tina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0