I röjartagen..

Här hemma är jag i röjartagen. Började lite smått igår med att gå igenom alla våra "högar" med papper. Och idag har vi städat och organiserat skafferiet, där det varit totalt kaos alldeles för länge. Men hörni, visst är det skönt att röja? Eller rättare sagt känslan efteråt, för hur mycket man än trycker in saker i skåp och lådor bara för att slippa se dem så ligger det ju där och gnor ändå. Har vårat badrum kvar att röja. Det vill säga badrumsskåpet/gadreoben som vi helst vill få bort helt, men var ska jag göra av allt? Vi har ju ett litet badrumsskåp med det är fullt av tandborstar, tandkräm, linsvätska och parfymer. I det stora skåpet/gaderoben har jag ju alla mina hårprodukter, hårspännen, tofsar, kammar, allt smink, tamponger, bindor, neccisärer, smycken, ja allt annat! Som jag vill ha där inne men det får ju uppenbarligen inte plats. Var förvarar alla normala människor allt sånt? Måste försöka hitta en lösning snart. Alternativet är ju typ att ställa in det skåpet i källaren och sen får jag springa där inne så fort jag ska ha något, men den lösningen känns ju inte helt hundra den heller.

Informationsträffen om barnomsorgen var riktigt bra igår i allafall. Visst fick jag ännu mer klump i magen över hur vi ska göra men samtidigt kändes det skönt att få ställa de frågor man ville ha svar på osv. Dock verkar det ju hopplöst att få plats till våren! Och om man har turen att få en plats ja, då får man bara tacka och ta emot det som erbjuds. Och det känns lite si så där, för då kanske vi måste flytta Zeb efter 4-5månader igen, för att komma dit vi vill. Aja, men som jag brukar säga så löser sig det där säkert.. Men babyboom året 2010 börjar nog verkligen märkas av nu!

/Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0