Det här med att väcka barn..

Det här med att väcka ett barn som sover, jag kan det bara inte, jag har inte bara mage till det. När de ligger där så gott och sussar och man riktigt ser vad skönt det är. Zeb har nämligen sovit sen 12, (tilläggas ska att klockan nu är 15.15, det vill säga snart 3½timma) Jag vet ju att om han sover för länge på dan så sover han inte i natt. Eller han somnar och sover till 04, men sen är det morgon. Men jag kan det inte bara, kan inte väcka honom! Sen vet jag vad trött han var efter babysimmet och han har varit vaken en del i natt, så jag förstår ju att han är trött. Snart får jag nog tyvärr bita i det sura äpplet och väcka honom. Dessutom har han inte ätit sen gröten vid halv nioi morse, så han kommer nog va vrålhungrig när han vaknar. Tur att hans snälla pappa gjort spagetti och köttfärssås som han ska få avnjuta så fort han vaknar.

Vad har då mamman gjort alla dessa timmar Zeb sovit, inte ett skit! Har faktiskt sovit 2 av dem själv, skönt en sån här regnig söndag.

/Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0