Back home..

Igår kväll kom vi hem från en helt underbar vecka på cypern. Vilket väder vi haft! Trodde aldrig att det skulle vara sån värme på cypern, inte en dag under 34 grader i skuggan(det vill säga runt 40 grader i solen) och klarblå himmel och inte ett moln på en hel vecka. Zeb har varit så duktig, är så otroligt imponerad av att han klarat av flygresor, bussresor, varmt väder, lustiga måltider, sova på annat ställe, ja han har varit så duktig! Inte ett gnäll på en hel vecka.

Flygresan ner gick jätte bra. Zeb somnade när vi lyfte och sov kanske en 40 minuter sen satt han snällt i mitt eller Eddies knä och kollade i böcker, grejjade med vattenflaskan, flirtade med grannarna osv. Landningen på vägen ner var lite jobbig för honom men han skrek inte, utan bara gnydde. Sen somnade han som en stok så fort vi kom på bussen som skulle ta oss till hotellet. Hemresan gick om möjligt ännu bättre, han somnade vid lyftningen och lekte sen på planet hela vägen och somnade sen när vi skulle landa. Och jag som haft ångest för flygresan! Så flyga med småbarn är verkligen inget problem. När vi åkte ner var det 6 andra bebisar upp till 2 år som satt i föräldrarnas knä och av allihop var det bara en som skrek! Helt otroligt=)

Väl nere på cypern har vi badat, solat, lekt, ätit och bara haft det riktigt gott. Zeb har flirtat med alla, det är väl något nytt han lärt sig. Och vinkar! Som en tok så fort han får syn på en servitris så sitter han och vinkar till henne. Tror ni alla servitrisen smällte eller? Vet inte hur många olika paraply-grejer (Ni vet såna man har i drinkar) han fick av alla servitriser där nere. Gullungen<3

Nu är det väl bara att spara pengar så vi kan åka snart igen. Vi bodde ju på ett riktigt barnhotell, med bamseklubb och hela kittet. Så bamse, lilleskutt, vargen och skalman har Zeb träffat varje dag. Mycket underhållning vid poolen och på hotellresturangen var det hela tiden. Jätte bra faktiskt, för då känner man inte så stort behov av att ge sig ut på massa äventyr, för det funkar ju inte riktigt när det är så varmt med en bebis. Vi gick på stan en eftermiddag vid 4-tiden och det var så varmt och Zeb vantrivdes i vagnen i värmen, så att hålla sig nära poolen och havet var det bästa.

Som ni förstår har ju Zeb badat som en tok, både i havet och poolen. Jag kan inte ens räkna hur många gånger per dag han badat faktiskt. Sen har han lekt så snällt i skuggan under parasollet och sen sovit i vagnen på dagarna. Så det är inte många timmar vi tillbringat på rummet, precis som det ska va!

Och vad han har sovit där nere Zeb! Han har sovit hela nätterna, förutom en natt då han vaknade vid 04 men annars har han sovit från runt 21-09. Två mornar var vi till och med tvugna att väcka honom för vi höll på att missa frukosten! Hur ofta händer det liksom?! Hoppas att detta håller i sig nu bara. Inatt sov han i allafall från 20.30-07.45 i ett sträck så håller tummarna.


Ojoj, vilket långt inlägg och säkert har jag glömt hälften av det jag har att berätta. Men lovar att återkomma med bilder senare idag. Nu måste jag ta tag i all tvätt! Packat upp har jag redan hunnit men det för ju med sig en proppfull tvättstuga=)

Just det, vilken lyx det var att komma hem igår! Eddies mamma och hennes sambo har ju bott här hemma en vecka och sett efter katter och hus. Och vad de grejjat! Klippt gräset, trimmat, klippt äppelträd, klippt plommonträd, gjort äpple- och plommon-mos, klippt roshäcken, putsat alla fönster och inte nog med det, storstädat hela huset! Herrejisses, det hade jag verkligen inte förväntat mig. Jag var glad bara att de ställde upp och tog hand om katterna.

Nehepp, tvätten var det!
/Tina

Kommentarer
Postat av: Emelie

Gud va härligt det låter vännen! Jag längtar redan till våran resa i maj;) puss

2011-09-03 @ 18:40:14 // URL: http://mrsskyline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0