Är inte klockan mer?

Idag får jag nog klappa mig själv lite extra på axeln och säga; -bra Tina! Zeb väckte mig 6.30, längesen han vaknade så tidigt, numera är ju standardtiden halv åtta-åtta. Aja, efter en stund fick jag honom att somna om och halv nio gick vi upp, gott! Åt frukost, slängde på mig och Zeb kläder och körde ner till Coop. Handlade massa saker till det tänka bullbaket och sen hade jag som plan att titta förbi parkhallen där det är megaloppis, men när vi kom ner på stan kände jag inte för det. Så åkte förbi Micaela och slängde av Ollis vagn som vi glömde i min bil i gårkväll, inte första gången och förmodligen inte sista heller. Sen hem och bakade bullar, vaniljbullar, ni vet sådana härliga skapelser med vaniljkräm inuti mmm.. mina favoriter och hembakat är ju klart godast. Så förmiddagen har jag lagt i köket med att baka 54 bullar (var tvungen att räkna för det skulle bli 60 enligt receptet). Samtidigt laga lunch och lite matlådor till Zeb, Zeb äter ju samma mat som vi nu men idag ska jag äta taco-rester från igår till lunch så slängde ihop lite spagetti och tomatsås till honom. Och naturligtvis blev det massa, så nu blev det lite burkar till frysen ändå. Zeb han har lekt så snällt i köket och i rummet brevid, hittat på lite bus när mamma vänder ryggen till, men vad gör det? Alltså en himla massa saker har vi hunnit idag och klockan är inte ens ett än!

Min sambo kanske ni undrar var han är? Jo, han var ju lite för full igår när han va ute så han har faktiskt inte klivit ur sängen än. Funderar på om jag ska gå ner och dra honom lite i stortån och säga att man är faktiskt förälder dagen efter med:P Han ska väl iväg och åka skateboard sen när han vaknar så Zeb och jag får fortsätta våran dag själva. Zeb sover ju förövrigt bara en gång om dagen nu för tiden, och då blir det 2-3 timmar i sträck! Tycker faktiskt det är bättre än när han sov två gånger om dagen, nu hinner man ju massa om man vill medan han sover. Har fått ändra lite rutiner bara för han vill sova från ca 11-13.30 så numera äter han ju lunch vid kl.14 istället för 12, så lite omändringar men jag tycker det går åt det bättre hållet. Nu återstår bara att se hur länge dessa rutiner håller i, ibland skiftar det ju snabbt! Nu ligger mitt stackars barn nere och sover i pappas spritångor, haha..

Nu ska mamman i huset ha lite kvalitetstid framför datorn medan Zeb sover, han borde sova 30 minuter till så då hinner jag fibla med lite.
/Tina

Kommentarer
Postat av: Emelie

Haha, stackars zeb! Han kommer va lite lullig när han vaknar sen då;-) puss

2011-09-24 @ 15:18:58 // URL: http://mrsskyline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0