Vi sover och vi sover..

Zeb och jag har ett litet problem här på eftermiddagarna, jag går oftast och lägger mig med Zeb på eftermiddagarna och vi sover och vi sover och vi sover. Idag vaknade vi inte fören Eddie steg innanför dörren halv fem!! Fattar inte det här, två- tre timmar utan problem. Och visst hade Zeb sen sovit gott hela natten hade det väl inte varit någon fara men nu gör han ju inte det och jag vill helst bara att han sover 1½timma på dagen. För då sover han bäst på natten. Vi får nog helt enkelt försöka ställa klockan på eftermiddagarna för vi sover ju bort halva dagen! Nog om det.

Min lillkille håller på att få en hörntand och innan i veckan har jag inte märkt så mycket men idag har det varit gnäll och skulle även gissa på lite feber( jag är inte en sån där mamma som tar tempen så fort han är gnällig eller känns varmt, vad tjänar det till liksom? Utan jag märker ju på honom att han är lite febrig så varför då utsätta honom för termometern? I och för sig så har vi ju en örontemp nu så nu är det inte så farligt längre, men aja ni fattar!) I allafall har han nu fått lite alvedon, en pappa och en nappflaska med sig ner till sängen så nu hoppas vi att han sover gott några timmar i allafall.

Nu vill jag bara att det ska bli fredag eftermiddag, varför berättar jag lite senare. (Fy, varför skrev jag så? hatar själv när folk säger A men inte B, men där fick ni nåt att suga på i allafall)

/Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0