Är det?


-Är det? Det tror jag alla barn hade frågat om de sett den röran. Zeb och jag fick för oss härom dagen (eller mest jag) att vi skulle ta till vara lite på våra äpplen i trädgården. Sagt och gjort gick vi ut och plockade en hel kasse med äpplen och gjorde äppelkräm. Så nu har vi halva frysen full av äppelkräm, men gott att ta upp i vinter. Dock syns det ju inte ens att vi varit och plockat massa på trädet! Så är det någon som vill ha äpplen så vet ni var det finns att hämta. Och de är så fantastiskt goda nu, behövde knappt något socker i krämen så nu är de perfekta verkligen=)


Zeb hjälpte naturligtvis till med krämen, på sitt lilla vis!

Idag bakar vi bröd här hemma så det står härliga till, underbar doft börjar sprida sig i hela huset. Stod och tänkte på det innan när jag bakade, tänk i början när Zeb precis var nyfödd. Man vågade inte göra någonting, jag vågade inte städa när jag var själv med honom, herregud bara dammsuga var ett heldagsprojekt och jag minns såväl när jag skulle baka bröd första gången, tror Zeb var en månad eller nåt. I allafall läste jag fel på receptet och hade för lite vätska och sen gick det inte att få in det i degen efteråt, jag tjöt och fick slänga allt. Kände mig som en värdelös mamma som inte kunde åstakomma något rätt när jag var själv med Zeb, hormonerna rusade i kroppen minst sagt. Laga mat till Eddie kom hem började jag väl med 1½timme innan, ja herrejisses och sen sattjag där när Zeb sov och tittade och vågade inte börja göra något ifall OM han skulle vakna. Nu slänger man ihop lite rågbröd en förmiddag sådär och storstäda hela huset tar fortfarande tid men det är ingen stor grej, när Zeb sover kör man racet med dammsugarenoch vaknar han så vaknar han. Att man inte är i exakt tid till bvc-besöket och att Zeb råkat bajsa i bilen det rycker man bara på axlarna åt, förr hade det blivit världens grej. Ja, tänk är det detta folk pratar om när de pratar om att BLI mamma?! Härlig tid nu tycker jag i allafall, Zeb roar sig så mycket själv nu för tiden och tycker om när jag pysslar med saker och han får vara med, som tex att sortera i skåp,källaren osv. Efter att få vara med mamma och greja med saker och ting står att läsa böcker på andra plats, vet inte hur mycket böcker vi läser på en dag men jag tappar räkningen redan vid tio på förmiddagen och viktigt är att Zeb ska välja bok, så det så!

Ne, nu ska jag ta tag i det sista med brödbaket, sen blir det lunch. Vi fuskar i dag och kör nybakat bröd och kokta ägg till lunch, är jag en dålig mamma för det? Nej, jag ger bara min son det godaste som finns just nu och det är nybakat bröd!!

/Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0