En tröttis-son..

En riktig liten tröttis har jag här hemma. Igår efter kvällsluren runt kl.19, piggnade han inte till så han fick mat och sen blev det sängen redan kl.20.00. Tänkte att nu kommer han vakna vid 4 i natt och tro det är morgon, men icke.. Han sov som vanligt till 03.00, fick nappen och somnade om. Vaknade kl.04.30 igen och fick mat och sen sov vi till kl.08.00. Nu sover han sin morgon-lur och han sover djupt kan jag lova.. Lustigt det där med sömnen tycker jag. Ju mer han sovit på natten desto bättre och mer effektivt sover han på dagen sen.
I morgon blir lilleman 3 månader och jag läste någonstans att det är först nu som man kan införa rutiner och barnet förstår rutinerna. Kanske ska börja köra med läggning runt 20-tiden?! Känns ju som man får ett gladare, piggare och tryggare barn om man har lite rutiner. I allafall när det gäller kvällsrutinerna. På dagen tycker jag att det är lite svårt med rutiner, jag menar ibland blir Zeb trött efter en timma vaken på morgonen och ibland efter 3 timmar. Tror på att man får känna efter dag till dag, hur mycket och ofta han behöver sova... Men kvällarna ska jag försöka införa lite rutiner så slipper man en övertrött och gnällig Zeb=)

Idag händer det inte mycket här hemma, är seg och orkar inte ta tag i någonting. Vid Elva-tiden kommer Emma och Hugo och vi ska promenera och umgås lite. Sen blir det mat-shopping vid 14 när Eddie kommer hem. Gillar inte att åka och handla själv med Zeb. Så bökigt med bilbarnstol, vagn och allt så bättre att Eddie följer med också.

Det var nog allt för denna gång. Ha en fin tisdag!
/Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0