Tipspromenad..

Härliga underbara lediga söndag, eller ja ledig är ju varje dag numera men det är ändå något speciellt med söndagar. Jag kläckte idén om att vi skulle packa in oss hela familjen i bilen och åka upp till brestorp på tipspromenad och så vart det. En skön skogspromenad och för en gång skull kunde jag en massa på tipspromenaden. Betyder det att man blivit gammal tro? Förr kunde man ju inget och nu var jag nog säker på i allafall 6 av 10 frågor.

Zeb har numera en ny färdighet; åla. Han ålar bakåt och i sidled och fart börjar han få på det med. Dock tycker han själv att det är lite frustrerande för han siktar in sig på en sak framåt och sen sätter han igång men kommer bara bakåt. Så lite irriterad blir han, men jag tror nog att han snart får kläm på hur han ska åla framåt med. Eller när han stöter på en matta eller täcke som ligger på golvet, för på det kan han nämligen inte åla på utan bara på golvet och då blir han irriterad för att det ligger en matta ivägen och skräpar.. Det är så roligt för han har ju kunnat ta sig lite bakåt innan med men inga stora sträckor men rätt som det var igår hade han ålat bakåt säkert två meter på mindre än 30 sekunder, skruttungen <3

Just det, jag skulle ju uppdatera om köttfärssåsen. I Fredags var det inte så populärt, lite gick i men det mesta hamnade brevid och skulle kladdas med. Men igår blandade jag med lite morotspuré och det var mumma det. Hälften spagetti och köttfärsås och hälften morot. Kör på det ett par dagar till, sen får vi hitta på något nytt att prova. Känns som man kan variera i massor nu när han kan äta kött/fisk, ris/pasta/potatis och alla grönsaker.

Nu ska jag gulla med min lilla ål på golvet!=)
/Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0