Hemma..

Zeb och jag är ju själva hemma denna helgen så igår åkte vi till Motala för att ta emot mina föräldrar som cyklat vätternrundan. Vad folk det var! Herregud säger jag bara, tur att Zeb var snäll som ett lamm när vi åkte och letade parkering och grejer. Efter att vi hämtat dem följde Zeb och jag med ut till stugan och sov över i natt. Gick riktigt bra, Zeb sov nästan lika bra som hemma. Men nu är vi hemma igen, ska försöka fördriva dagen med lite sysslor här hemma. Måste bland annat tvätta och göra fruktmellis till Zeb att frysa in, tycker det är så smidigt att göra storkok och sen bara ta upp ur frysen än att behöva lösa det från dag till dag för då skulle jag nog köra mer med burkmat, men nu ser jag ju till att det alltid finns middagar och mellisar till honom i frysen. Sen ska vi vänta till klockan blir 19.30 för då är det dags att hämta Eddie på stationen. Tycker faktiskt att det har gått bra att va själv från fredag lunch - söndag kväll, men det är inget jag skulle vilja vara varje helg. Beundrar verkligen ensamstående föräldrar och mammor med resande pappor som är borta hela veckorna.. Jag har ju alltid gillat att ha folk omkring mig och det förblir så, visst är det skönt att va hemma själv med Zeb på dagarna men lika skönt är det när Eddie kommer hem.

Tycker Zeb är lite rolig jag, han har kanppt rört sig under hela tiden vi varit hos mina föräldrar. Han har rullat lite och så men inte alls som hemma. Och nu direkt när vi kom hem börjar han fara omkring som en galning. Han kanske är lite blyg av sig min lille son..

Nu ska jag se vad mitt lilla barn har hittat att leka med framme vid öppna spisen..
/Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0