Dåligt avslut..

Kände att det blev ett väldigt stressigt och dåligt avslut på förra inlägget men Zeb tjurade ihop totalt och vi la oss och vilade istället. Snart ska vi åka ut till Familjen Gustavsson/Henriksson och ta en kvällspromenad, härligt. Jag sa bara skriva detta inlägget och plocka in världens hög med tvätt först..

Jag gjorde ju Kyckling med blomkål och potatis till Zeb igår och det var en 10-poängare, har aldrig sett honom äta så! Så här gjorde jag;
Kokade 2 medelstora kycklingfileer med persilja och vitpeppar (Micaelas tips) Detta mixade jag med en massa spad, flytande margarin och persilja.
Kokade ett blomkålshuvud och fyra potatisar. Blomkålen mixade jag och potatisen pressade jag genom potatispressen. Sen rörde jag ihop Kycklingmixen med potatisen och blomkålen. Detta vart 9 Portioner á 100g. Som sagt det fick verkligen en stor (läs liten) tumme upp!

Nu ska jag "rädda" min son som har fastnat under sin matstol. Hur sjutton bar han sig ens åt för att komma in där under?! Min rullande lilla säl=)

/Tina

Kommentarer
Postat av: Micaela

Kul att han tyckte om det :D Har nu gjort kotlett, gul skalad paprika och lök och ris, det var omtyckt fast att det blir lite små bitar av riset.

2011-06-15 @ 21:18:19 // URL: http://micaelahopstadius.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0