Bad <3

Vilken toppendag vi har haft idag, har på känn att den här dagen är en sån där dag jag kommer tänka tillbaka på sen när jag inte är mammaledig längre. Och ni vet ju hur det är, minnet bleknar ju ganska fort så jag kommer säkert minnas att alla dagar är så här bra som mammaledig. Zeb vaknade med ett mycket bättre humör idag, dessutom fick jag en timmas sovmorgon då Eddie gick upp med Zeb kl.07.15, det gillas. Kan man tänka sig bättre start på en torsdag?
Förmiddagen spenderade vi hemma, Eddie klippte gräs och jag och Zeb grejjade inne och sen mös vi på altanen. Lunch intogs på pizzeria (lyx!) och sen hann vi även hämta ut våra pass.
Nu till det som fick den här dagen att glänsa. Zeb och jag hämtade upp Micaela och Olli för att sen ta oss ut till Sofie och barnen. Sen åkte vi allihopa till en närbelägen sjö, som ingen verkar veta namnet på och badade! Det var uppskattat av alla barnen kan jag lova. Och av alla varma mammor med=) Lite fika på stranden och sen var min dag förgylld. Jag älskar verkligen sommaren av denna anledning, alla blir så mycket mer spontana. Och allt känns så lätt, att packa in 4 barn och 3 mammor i 2 bilar och dra iväg till ett bad, det bara går av farten för man uppskattar det så mycket när man väl är där. Nu hoppas jag att sommaren kommer bjuda på mycket fler sådana här spontana utflykter. (ingen pik till mina vänner inte, men ni vet vem ni ska ringa om ni vill ha sällskap till stranden!)

Zeb var helt slut när vi väl kom hem straxt efter fem och sover nu djupt i sin säng, det tar verkligen på hans energi med värmen och allt badande. Jag ska tillbringa lite mer tid på altanen med min datorn sen blir det nog tvn en sväng med.

God kväll på er!
/Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0