Summan av kardemumman..

Ja, här går dagarna i ett trots semester. I och med att det skulle bli dåligt väder hela veckan drog vi igång renoveringen av Zebs rum. Dock har ju vädret bara blivit bättre och bättre, brukar ju va så när man hittar på nåt att göra inomhus istället. Nu är det i allafall slipat och spacklat där nere så nu får det va för den här dagen. Allt tar ju även lite längre tid när man har en liten Zeb att ta hand om samtidigt. I morgon har jag en rolig del framför mig, måla de blåa listerna vita! Usch, jag vet hur jobbigt det var att få det att täcka inne i vårat sovrum. Så jag vet vad jag har framför mig. Och till alla er där ute; sätt aldrig bård! (Ett helsike att få bort när man ska tapetsera om) och måla aldrig lister i någon annan färg än vit!

För övrigt denna vecka har vi hunnit med ett besök till Vadstena med Emelie, Dennis och Leo. God mat och sen gick vi runt och kikade på alla bilar.

Nu sitter jag och väntar på kvällsmaten (pizza). Det har blivit mycket pizza på sista tiden men jag tycker det där går i perioder. Idag blev det mest det för att vi åt middag så tidigt idag så vi är vrålhungriga och jag orkar inte ställa mig i köket och laga mat igen. Men visst blir man gött trött och hungrig när man håller på att renovera och fixa?!

Nu ska jag sätta mig och leka lite med  Zeb på golvet innan maten kommer och sen blir det sängen för hans del.

(Just det, vi håller på att fiska kräftor med mitt i allt ihopa. Går sisådär men igårkväll var vi iväg neråt ån till och drog upp lite mört så inatt håller vi tummarna, visst?)

/Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0