Onsdag..

Håller på att vänja av Zeb vid att sova i våran säng på dagarna, anledning? Jo, han vägrar numera sova i sin säng på nätterna. Innan har det gått jätte bra att sova i egen säng på natten och våran på dagen men tydligen inte längre. Han börjar väl bli så medveten om allt runt omkring. Dessutom känns det säkrare att han sover i spjälsäng, då jag är livrädd att han ska rulla ur våran. Hörde så hemskt om en liten tjej som brutit nyckelbenet när hon trillat ut föräldrarnas säng, usch! I eftermiddag somnade han så gott i sin säng, dock bara för en halvtimma men det är ju alltid en början. Han sover ju 1½-2 timmar på eftermiddagen så lite längre hoppas jag att han kan sova i sin säng i morgon. Får ta det lite sucesivt (stavning?), sen är det skönt att Eddie har semester snart och vi kan hjälpas åt. För man tappar väldigt lätt tålamodet.

Annars har vi ägnat dagen åt promenad med Emma och Hugo, alltid lika trevligt. Och jag ska nu försöka göra något roligt till Emelie och mig att fika på i morgon förmiddag. ( Emelie, ha inte allt för stora förhoppningar det kan sluta med torra brago-kex, men det duger ju det med)

Nu vaknar Zebbis!
/Tina


Kommentarer
Postat av: Amanda

Känner verkligen igen mig, känns som sömnen blivit helt upp och ner på sista tiden... Linnea ska prompt sova hos oss nu också. Mysigt men trångt!

2011-07-13 @ 16:55:26 // URL: http://linneasdagbok.wordpress.com/
Postat av: Emelie

Jo jag förväntar mig en STOR tårta imorgon..haha, näe då..det duger så bra med kex också:) puss

2011-07-13 @ 19:12:13 // URL: http://mrsskyline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0