Ny vecka..

Nu när Eddie har semester tappar man vad det är för dag, vecka med mera mer och mer känner jag. Men det är väl det man kallar semester.

Vill ni veta hur resan gick igår?! Tja, inget jag rekomenderar med en 7½ månads bebis som tycker att sitta still i knät i 8 timmar är det värsta möjligt tänkbara. Men jag tyckte han var duktig ändå. "Gick" mycket med honom fram och tillbaka i de trånga korridorerna på båten och nöjd i knät var han när han fick sitta ute och titta ut över vattnet. Men nej, inget jag rekomenderar men det gick. Dock så sov han så duktigt i sin vagn både på förmiddagen och eftermiddagen, det trodde jag aldrig! Men det brummar jag sövande från båten så det var nog det mest. Och maten, fy vilken besvikelse! När man beställer in en kötträtt som kostar 190kr förväntar man sig ju ganska mycket, in fick man ett par sega grå fläskfile-bitar och kokt potatis. Men det är väl maten på båten de tjänar pengar på för själva båtresan kostade ju inte mycket. Det roligaste var nog på eftermiddagen ville jag ha kaffe och en kanelbulle, visst sa Eddie och gick och köpte 2 kaffe och 2 kanelbullar = 100kr! Alltså kostade kanelbullen 25 kr och kaffet 25 kr! Helt sanslöst.

Idag ska vi ha lite grillning och grejer ute i mina föräldrars stuga. Vi hade tänkt att åka ut efter lunch men jag tror vi åker nu på förmiddagen redan, vädret verkar ju väldigt lovande och varför då sitta i stan när vi lika gärna kan åka ut dit och bada och mysa istället?! Måste bara handla först, och packa OCH Zeb ska vakna från förmiddagsluren. haha, klockan kanske drar iväg sen ändå..

/Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0