Irriterande..

Fy vad  irriterande det var sent igår kväll när jag äntligen fick en lugn minut till att blogga lite. Ja, då skrev jag ett jätte långt  inlägg och precis när jag var klar och tryckte på publicera så la vårat internet av. Efter lite omstartning av dator och internet funkade det igen men tror ni jag hade någon blogglust kvar då? Nej.

Eddie han är nere i Zebs rum och målar listerna för sista gången, så imorgon ska vi äntligen börja tapetsera. Håller alla tummar jag har att Zeb tycker detsamma och är snäll och medgörlig när mamma och pappa ska greja. Han har ju börjat sova så lite på dagen, 45 minuter på förmiddagen och 30-45 minuter på eftermiddagen bara, så på den lilla tiden hinner man inte mycket. Tänk vilken lyx det hade varit om han sov 1½ timma på förmiddagen och 2 timmar på eftermiddagen som han gjorde för någon vecka sen. Då hade vi nog klarat tapetseringen på den tiden. Går i lite tankar om när det är dags att dra ner till 1 ordentlig sovstund om dagen istället för 2, men han är fortfarande så trött på förmiddagen så den luren behöver han verkligen. När brukar det va dags för det? Känns som att han inte  behöver lika mycket sömn på dagarna längre och det vore kanske bättre att ta ett längre pass på eftermiddagen, men lite tidigt kanske?! I och för sig sover han ju bättre på nätterna igen så det har ju säkert med det att göra. Sen känner jag att om han bara ska sova på eftermiddagen blir man ganska låst, för han sover ju bäst hemma och ska han då sova ett långpass varje eftermiddag känns det som man aldrig kan hitta på något på eftermiddagarna längre. Vad jag yrar nu känner jag, men bloggen är mitt sätt att få ner och ihop mina tankar. Jag har alltid mått bra av att skriva och känner alltid att ett virrvarr i huvudet blir så mycket bättre och klarare när man får ner det på papper(läs bloggen).

Nu ska jag unna mig en kväll i soffan, Zeb somnade tidigt och jag ska bara vara! Det ni! vardagslyx, kallar jag det.

/Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0