Fåglarna har lämnat sitt bo..

Jag kommer inte ihåg om jag skrivit det här, men för ett par veckor sedan upptäckte vi att fåglar byggt bo under vårat altantak. Mamma fågel har sedan legat där i godan ro och ruvat medan Zeb och jag har rumsterat på altanen. För ett tag sen kläcktes äntligen äggen och tre små ulliga fågelungar har bott där, men nu har de lämnat ett tomt bo efter sig. Nu flyger de omkring som vettvillingar någonstans där ute. Det får mig att tänka på vad skönt det är att människobebisar inte lämnar bot så snabbt. Skönt att de vill stanna hos mamma och pappa i måånga år.


Har satt de och kvittrade..


En Zeb som inspekterar högtalarna när pappa spelar gitarr..

Nu sover gullungen och min sambo, jag ska sitta vid datorn ett tag och sen blir det sängen för min del med. Tänk vad mycket mer de måste ha hunnit med förr, när de inte la massa tid vid datorerna. Men nu tänker vi inte på det.

/Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0