6 Juli..

Redan 6 juli idag, vart tar sommaren vägen? Dagarna bara svischar förbi just nu, inte för att vi har en massa planerat de bara gör det ändå. Men nu är jag trött på molnen och vill ha sol så Zebban och jag kan åka och bada.

Idag ska jag inte klaga på tidig morgon i allafall. Hade en tuff natt, Zeb vaknade 23, 03, 06 och var vaken ungefär en timma varje gång och skrek och vägrade slappna av, men sen sov han till (hör och häppna) 09.45! Jag sov med och när vi vaknade trodde jag klockan var runt 8 som den brukar va så fick en ordentligt chock. Skönt med sovmorgon efter en sån natt.

Morgonen (läs förmiddagen) har vi spenderat med att göra Spagetti och Köttfärsås till Zeb. Jag vet inte, det vart inte riktigt som förra gången. Spagettin var jätte svårt att mixa denna gång, så får väl se vad han säger om bitar i maten. Jag tror jag gjorde precis som förra gången men något måste ju vart annorlunda i och med att det inte vart lika bra. Aja, det märks. Om han inte äter det är det ju inte värre än att kasta det.

Ikväll ska jag till Sofie, bara jag. Zeb ska va hemma med pappa en hel kväll för första gången. Eddie är så söt, igår satt han och frågade massa, hur brukar ni göra då? När ska han ha gröt? Hur ska jag göra när vi ska duscha? Tusen frågor, och tilläggas ska att Eddie alltid brukar va delaktig i dusch och matning när han är hemma så jag förstår inte riktigt varför, men det visar att han tycker att det ska bli så mysigt att va hemma själva utan mamman. Jag håller bara tummarna för att Zeb är lättnattad ikväll, om han är det så ska nog allt gå bra. Det är ju det där med amningen, om han klarar sig utan den ikväll?! Men vi fick ett par provpåsar välling i brevlådan förra veckan så i värsta fall får Eddie ge honom det. Hör ni att jag är nervös? Och jag är inte nervös för att de här hemma ska klara av det, för det är jag helt säker på att de gör. Utan det är lite som resfeber, man tycker det ska bli så kul men samtidigt är det nervöst och pirrigt.

Nu ska jag fixa lite här hemma medan Zeb sover.
/Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0