14 Juli 1988..

14 Juli 1988 låg min mor med en nykläckt liten bebis på magen, nämligen mig! Med andra ord, min födelsedag idag=) Det brukar alltid vara riktigt sommarväder när jag fyller, men inte iår. Fy vad det blåser kallt. Det får bli fika inne idag helt enkelt. Emelie och Leo skulle komma en sväng vid tio-tiden och sen skulle Sofie och barnen komma någongång under dagen med. (Varför skriver jag alltid Sofie och barnen? Varför skriver jag inte Sofie, Hugo och Leah? Vet inte, det bara blir så. Sofie och barnen låter bättre!)

Förresten det här med att Zeb ska vägra sova i sin säng på nätterna har eskalerat! Innan har han i allafall sovit till 23-tiden i sin säng men igår vägrade han över huvudtaget. Så fort Eddie la ner honom i sängen började han vrålskrika, det var så hysteriskt skrik att jag sprang ner från övervåningen för jag trodde Eddie hade tappat honom i golvet eller nåt. Vet inte hur vi ska komma runt det här. Det är ju säkert så att Zeb just nu behöver våran närhet under natten med, men jag kan ju knappt sova när han ligger mellan oss. När han var mindre låg han ju så snällt stilla mellan oss och sov men nu snurrar han, sparkar och slåss i sömnen. Detta resulterar i en mycket trött mamma på morgonen, och pappa skulle jag tro. Fast i och för sig kan nog en lastbil köra in i sovrummet utan att Eddie vaknar.. Annars skulle han gärna få sova i våran säng till han kommit ur den här perioden, men jag vet inte hur länge jag orkar orolig sömn. I-landsproblem, jag vet! Vi i Sverige ältar när de inte sover eller är lite gnälliga en dag, i andra länder är de glada om de kan ge sina bebisar mat så de är mätta i magen. Fy vilken orättvis värld vi lever i.. Nu svävar jag ut, igen! Är hopplös på det här, men ni som läser ni får skylla er själva att ni följer min blogg. Då får man tåla det!

Ha en riktigt bra dag idag för det ska jag ha!
Och glöm inte, alla flaggor som flaggas idag är för mig! Så det så!
/Tina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0