Sista Januari..

Om si så där fem timmar är Januari slut och vi går in i Februari, fattar inte vart tiden tar vägen. Men när man tänker på att för 2 månader sen låg Zeb fortfarande i min mage, så känns det otroligt längesen. Känns som att Zeb alltid har varit hos oss.. Är så otroligt glad och tacksam över att jag fick bli mamma åt världens underbaraste son.

Idag har vi fördrivit dagen med fika-besök hos Emelie och Leo. Trevligt, trevligt. Efter det åkte vi hem och lilleman sov en stund och jag satt i lugn och ro och läste=) Sen har vi varit duktiga och varit och tvättat bilen, så nu glänser den som bara den. Verkligen välbehövligt kan jag lova.
Nu väntar vi på att Familjen Annorlunda ska börja här hemma. En av mina absoluta favoriter på hela veckan.

Emelie och jag hade en intressant disskution idag, som kanske någon annan små-barnsmamma kan svara på. Det här med storlekar, det står ju alltid typ strl.62 (2-4mån) osv i alla kläder. Nu till saken, man börjar ju på strl.50(0-1mån), strl 56(1-2mån), strl 62(2-4mån), strl 68(4-6 mån) sen kommer str.74 och då står det 9-12mån, vad sjutton är det för storlek när de är 6-9 månader då?? Jag menar Zeb har nu mest strl.62 (i byxor kan han ha en del i 50/56 fortfarande och en del bodys som är stora i storleken kan han ha 56, men mest har han nu 62. Om kanske 1-2 månader kommer han gå upp till strl.68 men sen då? Är det strl.74 som gäller sen? Alltså kläder som klädesmärkena menar på att en 9-12månaders ska ha? Jag fattar nada.. Oj vad rörig jag låter ser jag nu, men jaa ni fattar säkert vart jag vill komma? Eller finns det kanske en storlek imellan 68 och 74?

För övrigt tränar Zeb som bara den på att vända sig från rygg till mage, hans absoluta favoritnöje just nu! Snart kommer han runt... Min duktiga lille pojk=)

/Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0