Sjukstuga..

Här hemma har vi sjukstuga, Zeb har blivit sämre i sin förskylning. Han snorar, rosslar när han andas och är hängig. Fy vad jag tycker synd om min guldklimp. Hade dock lite tur idag för i morse ringde de från BVC och undarade om vi hade möjlighet att komma på 2-månaders läkarkontrollen idag istället för nästa vecka. Kanon tyckte jag, för då passade läkaren på att lyssna på lungorna och luftvägarna när han nu är förskyld och där var det ingen fara. Så antagligen är det "bara" en vanlig förskylning. Nu halvsitter han brevid mig här i soffan upp-pallad med en massa kuddar och försöker jollra men stackaren har ju ingen röst, så det kommer bara lite gny.. Plutten..



Man önskar ju att man kunde göra mer för honom på något vis. Han bryter ihop så fort jag går mer än en meter i från honom så det enda jag kan göra för honom är att vara nära.
Just nu tittar han facinerat på data-skärmen som jag har i knät=)

Det var dagens lägesrapportering. Nu ska jag gulla med min lilla sjukling.
/Tina

Kommentarer
Postat av: Sofie

Vi måste ju ses snart Tina!!! Han hinner ju växa massa mellan gångerna vi ses! Kul att du börjat bloggga igen också:) KramKram

2011-02-11 @ 16:18:34 // URL: http://www.zouphie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0