Zeb 1år <3

Idag är det verkligen ingen vanligt dag för idag är det Zebs 1-årsdag! blir tårögd och rörd av att bara skriva orden,min fina stora kille<3 Morgonen har startat på bästa vis med barnkalas och tårtätande, Zeb älskade tårtan och var väldigt mallig över att han fick en stor bit att äta alldeles själv!

Vid den här tiden förra året tog de vattnet på mig och sen vart det fart ordentligt på förlossningen kan jag lova. Men oj vad det var värt det när det vackraste jag sett föddes kl.20.05. Det underbaraste, häftigaste, bästa jag varit med om, så kan man nog beskriva Zebs väg till att komma till världen.


Känns som att jag inte behöver skriva att jag hade ont här??!! Vilket ansiktsuttryck. Sista gången under förlossningen jag var uppe på benen och det var jag själv som valde det. Jag hävdade nämligen att det var ctg-banden runt magen som gjorde så ont när jag låg ner, så envis som en åsna drog jag av mig banden och gav mig upp. haha, behöver jag säga att jag snart fattade att det inte var ctg-banden som gjort ont??!


Precis fått upp Zeb på bröstet! älskade barn<3


Dagen efter, ca 12 timmar gammal.

Nu kan jag säga att jag sitter med tårar i ögonen när jag tänker tillbaka. Att få vara med om sitt barns födsel och framförallt ge allt man har för att härda ut värkar,krysta ut en nästan 4kg tungt barn, alla känslor, all värk blandad med all kärlek man känner och alla känslor och hormoner som flödar omkring. Ja, det kan bara vi mammor förstå!

Älskar dig Zeb,du är det bästa som hänt mig!!
/Tina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0