Sleeping..

Mina två hjärtan de sover. Eddie skulle natta Zeb för eftermiddagslur vid halv fyra, så jag tänkte att då passar jag på att duscha, tvätta håret, sminka mig och greja i ordning mig för kvällen. Efter det hade de fortfarande inte vaknat så tänkte att ja, men då unnar jag mig lite lugn och ro och sätter mig med ett glas cola och en tidning på altanen för de vaknar ju snart ändå. Jag försjönk helt i min tidning och helt plötsligt hade jag läst ut hela tidningen, tror ni mina pojkar hade vaknat? Nej. De har sovit 1½timma nu och när jag tittade in såg det inte ut som de precis skulle vakna så nu vill nog Zeb ha nattclub ikväll.(Brukar kalla det det när han inte  vill lägga sig i vanlig tid) Och vem väcker ett sött sovande barn? Jag har inte hjärta till det i allafall. Hoppas vi att han vaknar på toppenhumör och orkar leka med sina kompisar ikväll, Zeb alltså. Ikväll kommer nämligen familjen Gustafsson/Henriksson och familjen Palmqvist/Rehn och grillar hos oss, sen beger vi oss ner  på stan (och hoppas att barnen somnar i sina vagnar) och tittar på crusingen som är ikväll.

Nu vaknade mitt stora hjärta, men lillhjärtat sover än.

/Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0