Morgonkaffe..

Sitter och dricker mitt morgonkaffe, väldigt sent jag vet men dock väldigt gott. Morgonen har gått i ett, jag vet inte riktigt vad vi gjort men Zeb vaknade på helt fel sida idag. Så även att jag försöker styra bort förmiddagslurarna så la jag honom igen nu faktiskt, undrar om han hade sovit färdigt när han vaknade i morse, tror inte det. Ändå sov vi till kvart över åtta! Tilläggas ska att Zeb va vaken mellan 03-05 inatt så kanske inte lustigt att han vaknade på fel sida. Hoppas han vaknar på rätt sida efter förmiddagsluren.

Hade tänkt att dra ihop lite torsk, potatis, morötter och ärtor till Zeb nu på förmiddagen, visade sig dock att vi inte har någon potatis. Typiskt! Det är ju en sådan där basvara man alltid har hemma, men tydligen inte idag. Hoppas att Eddie kan köpa med lite potatis hem när han slutar för jag har redan hunnit tina torsken så det är ju synd om den ska gå till spillo. Och när Eddie slutar det undrar jag med, tycker det är lite jobbigt att han aldrig vet när han kan komma hem längre. Inte för att jag hänger upp hela mitt liv på när han är hemma och inte men jag planerar ändå ganska mycket efter när han kommer hem, så att maten är klar och så vidare. Samtidigt är det ju roligt att han fått ett annat jobb. Från början sas det att hans arbetstider skulle va 07-16 4 dagar i veckan och 07-13.30 1 dag i veckan, jag kan nog räkan på en hand de få gångerna det har stämt. Men goa övertids-pengar eller komp-tid får vi väl hoppas på att det ger. Och igår var det ju väldigt uppskattat att han hade jobbat över så mycket så han kunde ta komp och komma hem och ta hand om sjuklingen och Zeb. Så allt har sina för och nackdelar.

Funderar på vad jag ska göra för nytta medan Zeb sover. Håller på att tvätta, måste packa i helgen så då är det ju en fördel om alla kläder som ska med utomlands är rena och fräscha. Har dock så himla lite torkmöjligheter så kan max tvätta två maskiner om dagen, sen har jag ju en sån där annan torkställning som jag kan ställa upp i vardagsrummet typ så det får nog bli lösningen idag.

/Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0