Grejar och styr..

Ögonlocken mina var väldigt tunga i morse när Zeb bestämde att det var dags att gå upp. Fördelen med att han rör sig mer är att han kan roa sig med att åla runt mellan mig och Eddie i sängen, klättra på oss och så vidare i en timma på morgonen så man kan halvslumra en stund till, skönt. Det negativa med detta är att när vi väl tar oss upp ur sängen hinner Zeb bara äta gröt och klä på sig sen är han trött och vill sova förmiddagslur, så förmiddagarna känns knappt som man hinner mysa, gosa och busa med honom alls.

Trots tunga ögonlock på morgonen har jag nu fått massa energi och hunnit med att plocka i ordning och greja här hemma på förmiddagen. Även hunnit förbereda lunchen lite, och det är verkligen något jag börjat uppskatta sen Zeb föddes; All mat som går att förbereda som pajer, gratänger, lasange osv. För då förbereder jag det när Zeb sover förmiddag/eftermiddag beroende på när man ska äta sen får det stå tills det är dags att äta, då är det bara att kasta in det i ugnen! Perfekt!

Nu vaknar Zebbisen så bäst jag tar upp honom innan han grinar ihop..
/Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0