En överlycklig trött Zeb..

Zeb har ju läänge tränat och stånkat och försökt komma framåt men så fort han försökt så kommer han bara bakåt. Hans lilla sätt att komma till saker och ting har ju varit att rulla dit, ofta har det blivit långa omvägar för att komma till rätt sak. I Tisdags var vi ju ute i Zebs farmors stuga och helt plötsligt drar Zeb tag i gräset och drog sig framåt, ni kan aldrig gissa vad det var som lockade?! Jo, farbror som satt och åt chokladkex och inte delade med sig. Sen dess har han sen vägrat att göra några försök igen, men sen i eftermiddags helt plötsligt ålar han framåt på golvet!! Det bara kom, jag fattade inte vad han gjorde först men sen gjorde han det igen, igen och igen. Helt överlycklig var han, mitt hjärta<3 Hela eftermiddagen och kvällen har han ålat och ålat och ålat, det går inte fort men framåt och till rätt grej kommer han. Det måste verkligen va en helt ny värld som öppnar sig för honom nu. Tänk att kunna ta sig dit man vill, efter att ha legat och suttit på nästan samma ställe i 8 månader. Dock fick jag och Eddie oss en tankeställare när han tog sig fram till kattmaten och började ta för sig, vi har inte alls ett barnsäkert hem! Måste plocka undan massa saker nu som jag inte vill att han ska dra ner och flytta mina tidningshögar, för han ÄLSKAR allt som är gjort av papp. Sen har jag ju stora krukor stående på golvet lite här och var, när han går(med hjälp av mina eller eddies händer) så kan man ju styra honom ifrån blommor och sådant man inte vill att han ska va på. Men det kommer vi ju inte kunna  göra nu längre. Aja, jag ska inte gå händelserna i förväg. Imorgon kanske han vägrar att åla igen, kanske är lite som det där med att vända sig. I början gjorde han det bara några få gånger och ganska lång  tid mellan varven, sen efter ett tag när han kom på rätta knycken ja, då rullade han ju överallt men det tog ju sin tid. Tycker i allafall att det är roligt för Zeb efter all träning och slit han lagt ner på att försöka ta sig fram. Och ni kan ju gissa om det var en jätte trött Zeb jag nattade ikväll? Han var helt slut!

Imorgon bär det äntligen av till Ullared och Ge-kås, jag har velat åka dit ända sen i februari någongång och nu äntligen! Kommer säkert mest bli saker till Zeb men en hel del till mig har jag skrivit på listan med! (Listan som jag för övrigt började skriva på för länge sen, som jag inte hittar! Så har försökt skriva en ny, men den är inte alls lika lång så förmodligen har jag glömt en massa saker!)

Nu ska jag äta chips, surfa och hoppas på att få bestämma kvällens film..

/Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0