Det är skönt när det blir kväll..

En av Zebs godnatt-sagor avslutas det är skönt när det blir kväll, jag tycker att det är så mysigt avslut. För det är ju faktiskt skönt när det blir kväll, man coolar ner tempot, myser framför tvn, tar en dusch och får krypa ner i sin sköna säng.

Eddie nattar Zeb det sista, vi läste sagor ihop alla tre ikväll. Så nu återstår bara det sista och det får Eddie ta. Det måste jag säga är den stora fördelen med att vi börjat ge Zeb välling på kvällen, nu kan Eddie natta mer. I 8½ månad innan så har det blivit så att jag har ammat och sen nattat. Inte för jag tänkt på det så mycket men nu känner jag att det är skönt att kunna hjälpas åt mer.

Bvc-besöket gick strålande och Zeb håller sin stadiga viktkurva, längden ligger han precis på mittlinjen på och har gjort ett bra tag nu så det var bra det med. Sen ska vi börja ge lite mjölk till gröten, yoghurt och så där lite försiktigt så han får vänja lilla magen vid laktos. Plötsligt kändes han så stor! Mjölk på gröten, herre jisses. Snart är han verkligen stor min lille grabb.

Nu kom Eddie upp så nattningen gick snabbt, skönt det!

/Tina

Kommentarer
Postat av: Linda

Skönt att BVC.besöket gick bra. Vi ska dit på onsdag(samma dag som Molly blir 9 mån) och det blir första besöket sen 6 mån-kontrollen. Känns sjukt längesen vi var där...:)

Ses imorgon på babycafé:) kram kram

2011-08-15 @ 20:04:05 // URL: http://mollythsplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0