Bättre..

Känner mig redan så mycket bättre, tänk vad vila kan göra. Sov middag med Zeb i eftermiddags (ja, han sov tillslut) och efter det kände jag mig nästan helt frisk. Så i morgon hoppas jag att jag är pigg som en mört. Även att det är det värsta som finns att va sjuk, är det så härligt när man känner hur kroppen piggnar till och man blir frisk! Man känner sig som en supermänniska med alla krafter man får tillbaka. Tyckte det var lite samma känsla ett par dagar efter förlossningen, när de där värsta krämperna gett med sig (nu ska jag inte få det att låta som jag sprang omkring här hemma som en tok ett par dagar efteråt för det gjorde jag verkligen inte, var mer mörbultad än vad jag trodde man kunde bli) och man började känna sig normal i kroppen igen. Vet när jag skulle laga mat första gången efter förlossningen och allt gick så lätt, gick runt där i köket och funderade på varför allt kändes så smidigt när jag kom på att just det; det är ingenting mellan mig och spisen längre, det är inget som tar emot när jag böjer mig ner och jag når helt plötsligt fram till kökskranen=) Kommer också ihåg vad jobbigt det var på slutet av graviditeten att sätta i och ta ur linserna, jag kom ju liksom inte intill spegeln! Både handfat och en bouta-mage imellan. Men ändå var det härligt att va gravid, saknar det så mycket ibland. När man satt framför tv:n på kvällarna och lill (vi kallade Zeb för det i magen) körde racet i magen. Och åh, de första sparkarna man kände! Nu blir jag helt rörd av lycka här, nästa gång kommer jag nog njuta mer av graviditeten (om det blir en nästa gång, men det hoppas jag), för visst är det något visst att va gravid?!

Nog om gravid-snack. Eftermiddags-kvällen spenderade vi på altanen i kvällssolen och man får verkligen passa på att njuta nu för snart är det verkligen höst. Fast jag är ju en höst-människa egentligen, älskar det där friska i luften, färgerna på alla löv, septembersolen som värmer och få gå in och tända en brasa och lite ljus på kvällen och mysa ner sig under en filt. Men sommarn är alltid sommarn, den är helt underbar och jag tycker den gått alldeles för fort iår.


-"Jag går och snickrar lite nu mamma, så jag kommer inte höra dig" Han älskar hörselskydden vi köpte på ge-kås, skrattar som en tok när man tar på dem, tyvärr åker de av lika fort så han inte få med det på bild..

/Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0