8 Månader..

Idag blev min lilla bebis hela 8 månader! Jag fattar det inte, det känns som han är max 5 månader men samtidigt kan jag inte föreställa mig hur det var innan han kom till världen. Han är inne i ett jätte utvecklingssprång det märker jag på hela honom, han är otroligt fäst vid sin mamma och pappa, försöker hela tiden ta sig framåt på olika vis men får lite småpanik om han lyckas, ställer sig upp vid allting som finns i närheten och vet ni vad? Sin första tand har han fått med! Man kan nog säga att den kom idag, har varit lite vasst i flera dagar men idag känner man verkligen en liten tand där nere. Så idag har vi invigt tandborsten och det var ju en upplevelse i sig men han tyckte nog det var skönt när jag gnuggade men jätte svårt att komma åt! Ja, lille killen min börjar bli stor. Jag blir lite tårögd nu, älskade unge vad jag älskar dig!

För exakt 8 månader sen låg vi där på förlossningen med en 1½timmas gammal pojk och bara njöt av att sitta och titta på honom, vid den här tiden ammade jag honom för första gången, tittade på hans små händer, de mörka klara ögonen, luktade på hans tunna hud, smekte honom över huvudet för första gången, lyfte honom för första gången, det var inte mycket man visste då om framtiden tillsammans med den lilla krabat som just kommit ut men jag kan bara säga att det blivit tusen gånger tusen gånger bättre än jag någonsin kunnat föreställa mig livet med en bebis kunde vara. Mitt älskade hjärtebarn!

/Tina

Kommentarer
Postat av: Micaela

Grattis på 8månaders dagen zeb! :D

2011-08-03 @ 09:42:54 // URL: http://micaelahopstadius.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0