Tisdag..

Har suttit och lagt in en massa räkningar nu, inte så kul tisdagsnöje men det måste ju göras. När jag öppnade brevlådan idag hade jag nämligen lust att slå igen den direkt igen, 5 räkningar bara idag! Hoppas att det var allt denna månad.. När jag var liten var jag jämt så avundsjuk på mamma och pappa att de fick massa post varenda dag, jag fick nästan aldrig någonting.. Nu fattar jag och vill inte ha post längre=P

Zeb och jag har tillbringat eftermiddagen på öppna förskolan på babycafé. Många trötta barn där idag och lite småkinkigt nästan överallt, även hos min lille prins. Tänkte att han skulle sova ordentligt efter men han slog upp ögonen redan efter 30 minuter så vi får väl se hur den här kvällen kommer fortlöpa..

Tror att Zeb är inne i någon utvecklingsfas igen, han blir så frustrerad ibland stackaren. Som nu ligger han och försöker vända från rygg till mage och det går inte hela vägen och han blir så irriterad. Att vända från mage till rygg har han ju kunnat någon månad nu så andra hållet borde ju gå snart med..

Kollade min besöksstatistik idag och fler och fler verkar komma hit och besöka lilla mig men knappt någon lämnar spår efter sig. Det tycker jag är lite tråkigt. Kom igen nu, lämna lite kommentarer efter er så jag kan hitta till era bloggar med.



Zeb ligger och gottar sig på sitt täcke på golvet nu, han har fattat att tvn är igång och ligger och illstirrar. Jag som alltid sagt att mina framtida barn inte ska vara helt tv-fixerade. Visst tycker jag att det är okej att barn tittar på tv men inte hela dagarna. Men jag tycker inte om ett tyst hus och vill gärna ha tvn igång när jag är hemma på dagarna, kanske ska köpa mig en ny radio istället så man kan ha den på.. Eller så får jag byta plats på Zebs golvplats så den inte är framför tvn helt enkelt.

Förresten, ni som har barn i Zebs ålder (4-5månader) hur mycket tid spenderar de på golvet? eller i babysitter för dem sóm tycker om det? Jag får så dåligt samvete ibland när han ligger där och jag grejjar med annat stup i kvarten. Men samtidigt vet jag ju att barn behöver tid på golvet också och tid för sig själva, det är säkert bara mitt samvete som spökar men vore kul att veta hur ni andra har det? Jag menar Zeb skulle säkert protestera om han kände sig ensam eller ville göra nåt annat men detta föräldra-samvete gör mig galen ibland..

Oj, vilket långt inlägg.. Nu kanske jag ska se om min lillkille vill kela med mamma eller kanske leka lite titt-ut. Han har nämligen fattat grejen med titt-ut. Skitskoj tycker både jag och Zeb=)

Kram på er!
/Tina

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tycker också det är lite tråkigt på bloggen när ingen kommenterar fast man har hög statistik på besökare..men jag kommenterar gärna dina inlägg;-) ses imorn gumman! Puss

2011-04-19 @ 17:38:07 // URL: http://mrsskyline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0