Nu kom jag på..

Nu kom jag på vad jag skulle skriva om innan.. Det här med att man träffar så mycket nya och roliga människor när man har barn, man börjar prata om allt möjligt med folk man knappt vet vilka de är bara för man har barn i samma åldrar. Man skrattar, känner igen sig, ler, utbyter tankar och åsikter..ja ni fattar! Många skulle man säkert aldrig ha träffat om man inte hade haft barn och defenitivt inte bara gått fram och börjat prata med. Det är härligt tycker jag! Jag tycker det motbevisar att det är svårt att få fler vänner när man är vuxen, jag tycker det är lättare. Man börjar även umgås med folk man kanske bara hejjat och så vidare på innan men som nu har barn i samma ålder som Zeb.

Ett lysande exempel på detta tycker jag är Jag och Micaela (Hoppas det är okej med dig Micaela att jag skriver om dig här) Vi har ju jobbat ihop eller mest är det väl jag som ringt och stört henne stup i kvarten då viss del av mitt jobb går ut på att få tag i vikarier snabbt som attan alla möjliga lustiga tider på dygnet. I allafall, sen visade det sig att vi både var gravida och skulle ha ungefär samtidigt (eller ja.. ungefär i allafall). Sen har det bara blivit att vi gått promenader, fikat och umgåtts mer och mer. Jag menar, hade det vart så att en av oss inte hade varit gravid eller ingen av oss hade vi kanske aldrig lärt känna varann så här väl. Och jag är så glad att vi lärt känna varann väl.

Och fler där till, som man lär känna mer och mer. Mysigt tycker jag<3 Och det som för oss alla mammor samman och som gör att våra samtalsämnen aldrig tar slut är ju våra underbara guldklimpar till barn=)

Behöver jag skriva att jag älskar livet som mamma eller fattar ni det ändå?

Kram på er alla mammor där ute (och ni andra med så klart)
/Tina

Kommentarer
Postat av: Micaela

Hehe det är helt okej Tina att du skriver det ;) Jag håller fullständigt med! Det är jätte roligt att vi lärt känna varandra, det tycker både jag och Olli, och det som du säger samtalen tar aldrig slut riktigt med andra mammor för man har så mycket att prata om. Sen jag fick barn har en helt ny värld öppnat sig. Lycka till i dag med partyt, nu sover min lille klimp. Jag hade löst skjuts och allt sen tänkte jag att jag skulle göra mig iordning när lille man sov, men han tänkte inte sova, han tänkte äta en halv timme istället och sen sova. Hoppas vi ses i morgon på klapp och klang! :D

2011-04-13 @ 11:21:56 // URL: http://micaelahopstadius.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0