Lördag..

Lördag förmiddag har det hunnit bli här med. Morgonen har startat på allra bästa vis, med en sovmorgon, en jätteglad son och frukostmys. Nu tvättar sambon min bil (lyx, jag vet!), Zeb sover i sin vagn ute och jag har haft en hel halvtimma för mig själv här hemma och plockat och grejjat. Har även försökt sköta om mina blommor lite, som har hamnat i skymundan lite nu sista tiden. Jag inser att vi behöver köpa nya blommor lite varstans, sovrummet, vardagsrummet bland annat. Det finns en stor nackdel med att vara föräldraledig, man går hemma och har tiden och ser allt, man vill fixa och styra hemma, köpa nya gardiner, möbler, blommor etc och samtidigt har man lägre inkomst än vad man haft på många år. Det går liksom inte jämt ut, man vill köpa och styra med mer men man har inte pengarna till det. När jag jobbade heltid hann jag aldrig med hemmet på samma vis, när jag väl hade en hel ledig dag gick den dagen åt till att tvätta och städa och träffa vänner, sen var det tillbaks till jobbet igen. Jag förstår inte riktigt de föräldrar där bägge jobbar heltid, kanske har två barn, hus, trädgård och allt annat som ska skötas om för att inte förfalla, hur hinner de allt? Man vill ju umgås och hitta på en massa roliga saker med sina barn också. Här hemma har vi tagit beslutet att jag ska jobba 75% sen när jag börjar jobba igen, mest för att Zeb ska slippa vara så mycket på föskola eller dagmamma eller vad vi nu väljer för alternativ. Och det känns bra tycker jag, dels kommer jag få fler lediga dagar och kortare dagar så förhoppningsvis kommer man känna att man kan ge Zeb en massa energi även att man jobbar, har ett hus att sköta osv.
Oj, vilket lustigt inlägg detta blev. Jag lät mina händer bara skriva på och detta vart resultatet av det.

Nu ska jag sticka ut huvudet och se om Zeb har vaknat eller om min kära sambo vill ha hjälp med bilen.
/Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0