Dagssömn..

Det här med Zebbisens sömn på dagen blir jag inte riktigt klok på, ibland somnar han jätte lätt på soffan eller famnen eller var han befinner sig men ibland är det hopplöst och han är bara övertrött och ingenting duger. Nu testar jag min mammas metod, det vill säga lägga ner honom i vagnen och se om han somnar där och kan sova ett tag. Oftast när han ska sova i vagnen måste jag gå en sväng först och sen kan jag ställa honom utanför fönstret och han sover snällt vidare men som nu, vi har redan promenerat idag och ja har ingen lust att gå en sväng till så tycker man ju att han borde somna bara man lägger ner honom i vagnen. Är ju så skönt om han sover utomhus med, dels för att han får frisk luft och sen hinner jag med massa här inne som jag inte gör om han somnar i ex. min famn.

Idag på förmiddagen har vi haft trevligt promenadsällskap med Sofie, Leah och Poker. Skönt att komma iväg på en promenad och prata lite skit.

Det lönade sig förresten att jag skrev här igår att jag och Zeb inte hade nåt att göra, för då hörde Micaela av sig och sa att hon och Olli också var själva=) Så en ordentlig promenad och sen bjöd Micaela på god fruktsallad. Varför gör man inte det oftare? Aja, jätte trevligt hade vi och så kul att prata med mammor som har barn i nästan exakt samma ålder..

Förresten, tittade ut genom fönstret och vet ni? Zeb har somnat alldels själv i vagnen. För er som är lite anti det här med att låta barnen sova ute kan jag lugna er med att jag har babyvakten på plus att jag tittar till honom minst var 5:e minut...

I eftermiddag får jag och Zeb besök av en barndomsvän till mig. Vi är uppväxta i husen mitt imot varandra och lekte jämt och då menar jag verkligen jämt! kul ska det bli..

Rörigt inlägg? ha, där fick ni!
/Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0