Dags för uppdatering..

Här har det varit dålig aktivitet av mig hela veckan. Beror på att lillkillen fortfarande är sjuk. Igår morse tyckte jag att nu får det vara nog med att han knappt äter, hostar och rosslar så jag ringde ner till barnmottagningen och de tyckte vi skulle komma ner. Visade sig att plutten var svullen i luftrören och fullt av slem, så han fick inhalation och medicin och sen fick vi med medicin hem som vi ska köra med en vecka. Inte lustigt att han ätit så dåligt, har ju varit jätte svårt för honom att andas samtidigt som han ska amma. Tycker redan han är bättre och han har redan ätit 5 gånger det här dygnet! Så nu hoppas vi på att detta släpper snabbt som bara den..

Idag ska vi ha tvätt-dag jag och Zeb, kul va? Hela tvättstugan är full av smutsig tvätt, ren tvätt, ovikt tvätt med mera med mera. Så det ska vi styra upp nu. Tycker dock att det är lite jobbigt för tvättstugan våran ligger ju i källaren och det är lite kallt för Zeb att vara med där inne så han får nog ligga i sitt gym i hallen utanför.. I-landsproblem jag vet, men lite jobbigt är det allt. Känner ju att man vill att han ska se en när man ska hålla på att fixa och greja. Och oftast (inte alltid men nästan jämt) är han väldigt nöjd och kan roa sig själv när jag håller på med annat bara han ser och hör mig.

Vi ska även hinna med en promenad med Emelie och Leo. Vi har ju inte träffats på hur länge som helst på grund av Zebs och Leos sjukdomar men nu bestämde vi att en promenad får det allt bli idag, de smittar ju inte varandra i sina vagnar i allafall. Och dessutom tror jag att frisk luft är superduper bra när man är lite krasslig, man vet ju själv vad skönt det är att komma ut när man är sjuk..

Det var nog allt för idag..
/Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0