Premiär..



Nu har jag premiärätit min sommar-favorit mat. Färskpotatis, senapssill, gräddfil, gräslök och sallad. Åhh gud va gott det var! En stor portion vart det och sen en ordentlig portion att ha med till jobbet i morgon. Nu är verkligen sommaren här!!

Så nu sitter jag proppmätt efter en ledig dag med en massa sol. Har fått en massa fin brun färg på hela kroppen. Tänk om denna värmen kunde få fortsätta hela sommaren nu, hoppas hoppas hoppas.

På tal om något helt annat är det nog verkligen inte meningen att våran gräsmatta ska klippas i år! Först gick ju gräsklipparen sönder efter att ha klippt halva gräsmattan, nu är den lagad. Sen skulle Eddie klippa gräset i torsdags tror jag det var, Ja då började det spöregna precis när han gått ut. I fredags var det ju jätte fint väder på förmiddagen så då tänkte jag att då gör jag det idag, Då började det hagla och regna! Sen äntligen i går var det fint väder och jag klippte gräset och Eddie trimmade. När jag klippt halva gräsmattan kommer Eddie gående, då har trimmern gått sönder!!! Åhhh, vad förbannad man blir! Bara rök om den en massa, 1½ år gammal bara. Usch verkligen inte meningen att vi ska ha en fin trädgård, börjar tro att det verkligen är meningen att vi ska ha äng!

/Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0