Vaken..

Har nu efter två koppar kaffe börjat vakna till liv. Idag var det segt att gå upp, sov i och för sig bara ca tre och en halv timma. Det är så himla olika hur jag känner mig när jag vaknar efter en natts jobb. Ibland studsar jag upp ur sängen jätte pigg och glad, eller så är jag tjurig när jag vaknar eller så är det som idag, att gå upp som i en dimma och det krävs en hel kanna kaffe för att vakna till. Många tycker ju och tänker väldigt mycket runt det här att jobba natt, att det inte är bra för kroppen, att man jämt är trött och så vidare. men jag tror att det är precis som när man jobbar dag, vissa nätter sover man dåligt och då är det tufft och jobbigt att gå upp klockan fem på morgonen för att traska iväg till jobbet. Samma sak när man jobbar natt, vissa dagar sover man sämre och det  är klart att natten blir jobbigare att jobba då. Grejen är att man/jag överanalyserar sin sömn när man jobbar natt, man tänker och räknar hur många timmar man måste sova på dagen, att man måste sova  bra, att man ska vakna pigg och så vidare. Det gör man ju inte i normala fall, utan man lägger sig på kvällen när man är trött och går upp när klockan ringer på morgonen i vilket fall. Så jag tror helt enkelt att man analyserar sin sömn för mycket när man har natt jobb. Vilken rolig reflektion det vart..(var inte riktigt meningen)

När Eddie kommer hem från jobbet så ska vi fara ner till byggombutiken och se om den nya offerten på köket är klart. I eftermiddag kommer svärfar och tittar på och räknar hur mycket det kommer kosta om han bygger hela köket åt oss. Så nu är det bara att hålla tummarna för att något pris kan falla våran plånbok i smaken. VILL HA ETT NYTT KÖK!!!

Bäst att dricka lite mer kaffe nu! (guds magiska dryck)
/Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0