Snö snö åter snö..

I natt har det nog kommit omkring 1 dm här. När jag skulle ut och skotta fick jag knappt upp ytterdörren så mycket snö var det. Så efter ca 1½ timmes skottande (svettigt kan jag lova!) så sitter jag här igen. Har tagit en massa bilder på vårat lilla hus i all snö, ser ut som en liten tomtestuga.. Eddie har varit uppe på altantaket och skottat av det med, så nu behöver jag inte oroa mig för att det ska rasa in.


Lilla huset i all snö..


Man ser knappt ut genom fönstrena nu kan jag lova..



Har det varit så här mycket snö någon gång innan i mitt liv tro??


Här skottade vi igår eftermiddag och nu är det så här mycket snö igen.. helt otroligt!!


Fattar inte att det kan komma så här mycket snö på en gång. Snön yr ner fortfarande så jag antar att vi får gå ut och skotta snart igen..

Förra året gick jag och Eddie förbi ett hus där man höll på att skotta undan snön med en snöslunga.
Då lät dialogen så här:
Jag - Fy fan va onödigt med en snöslunga så här långt ner i Sverige..
Eddie - Ja för fan, vad ska man med det till? Den lilla snön som kommer här nere kan man ju skotta undan för hand.
Jag - Ja.. fy va onödigt..

Iår fattar vi vad man ska med en snöslunga till så här långt ner i Sverige. Skulle ge rätt mycket för att ha en i mina ägor just nu kan jag lova...

Ha en fin snöig Lördag!
/Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0