Fredag 100212

Fredag nu igen, veckorna går så fort. Denna vecka har ju gått som i dimma för mig som varit sjuk. Idag känner jag mig mycket piggare så inatt blir det jobb igen. Hatar verkligen att va hemma från jobbet så det blir skönt att komma iväg.

Efter att ha gått upp och ätit frukost i morse så hade jag lite hemma-spa. Djuprengjorde ansiktet, peelade ansikte och kropp, tvättade håret och la i inpackning. Efter duschen tog jag på mig morgonrock och la en ansiktsmask och efter det plockade jag ögonbrynen så nu känner jag mig som en ny människa! Har ju fått så himla mycket pormaskar och skit på sista tiden så jag måste nog va lite nogrannare med mitt lilla ansikte. Man har ju bara ett och det är ju synd att förstöra.

Sen har jag och älskling varit ute på långpromenad. Gick ner till stan och gjorde lite ärenden, sen handlade vi och traskade hemåt. Tog ungefär 1½timma så nu känner jag mig riktigt fräsch.

Ska snart sätta igång med maten. Ska laga snitzel, klyftpotatis och bearnaissås. Har aldrig gjort snitzel, har ju varit vegetarian i 9 år så kanske inte så lustigt men nu när man är köttätare igen måste man ju testa på alla saker som finns att göra med kött. Antar att man bara panerar snitzeln som man gör med fisk så det löser sig säkert. Kanske bäst att sätta igång för sen ska jag skjutsa älskling till Boxholm innan jobbet med.

Ha en fin fredag!
/Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0