Lördag 100417

Nu har jag vaknat efter en dags sömn, har ätit lite rester från igår men usch det smakar aldrig lika bra som när det är nygjort. Jag vet inte men det blir som någon lustig kylskåps-smak på matlådorna, inte alls lika gott som igår.

Vad det blåser ute då! Det är ju som om det vore höst, blåser ända in i ryggmärgen. Hade tänkt att va duktig och cykla till jobbet ikväll men jag tror att jag ställer in det, inte så skönt med en massa blåst.

Och askmolnet det verkar ligga kvar, ska försöka få tag i mamma och pappa sen och se hur det går för dem. De har säkert blivit flyttade på eller nåt. För dem går det ju ändå an, de är ju på sitt semesterresmål. Tänk alla de som bokat dyra resor, längtat, fixat semester mm, och sen blir det inget. Jag skulle bli så otroligt ledsen och besviken så jag vet inte vart jag skulle ta vägen. I-lands problem om man jämför med hur de har det på Island men ändå, man får en tankeställare på ur otroligt känsligt vårat samhälle är. En sak och halva samhället brakar ihop.
Aja, nog om Vulkaner, aska och flygkaos! Det är ju inget vi kan styra över.

Fin Lördag på er!
/Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0